Tänt var det här!

För ett par veckor sedan tipsade jag om att göra en tavla i gå bort-present. En annan trevlig liten gå bort-present är en dekorerad tändsticksask. Pyssloteket säljer stora och bra tändsticksaskar som dessutom har riktigt långa tändstickor. Bra om man inte vill bränna av sig fingrarna när man ska tända fler än ett ljus.

IMG_4275

Jag har använt papper från Maja designs härliga julserie. Kanterna är färgade med distresser. Runt kanten på den första asken har jag fäst 3 mm dubbelhäftande tejp och strött över Distress glitter. Ett tips: plocka ur själva asken med tändstickorna när du gör detta för det flyger glitter överallt!!! Jag hade inga blommor i den färg jag ville ha så jag tog några ljusa blommor som jag hade liggande och sprayade dem med Prima bloom color spray. Jag har stansat blad i glitterpapper och haft på lite bling.

IMG_4273

På den andra asken satte jag lite spets och ett par lager med papper, också från Maja design innan jag dekorerade med blommor, bling och stickles. Tänk på att gärna sätta eventuella band och spets på den sida av asken som inte har något plån för att undvika olyckor.

IMG_4272

Jag brukar lägga ner asken tillsammans med ett värmeljus i en cellofanpåse och sätta lite band runt så ser det trevligt ut när man överlämnar den lilla gåvan. Ha det gott! /Hanna

dt

http://static.inlinkz.com/ppr.js

Kommentera

