Julklappsetiketter

När alla julkorten är klara och en massa spillbitar blivit över. Vad gör man då? Jo man gör julklappsetiketter. Det första är lite mer arbetat. Jag har flätat remsor av glitterpapper med ett blått sidenband. Detta har jag sedan klistrat fast på en tag. Jag har stämplat med en stämpel från inkido med texten God Jul Får endast öppnas på Julafton. En mycket passande stämpel! Därefter har jag stansat ut en cirkel med en handstans. 1 3/4″ passar perfekt till denna stämpel. Runt cirkeln och runt hela etiketten har jag haft på stickles i silver. I hålet har jag trätt två band.

Juletikett1

Till nästa julklappsetikett har jag klippt ut en julgran från ett av mönsterpapperna från Prima. Därefter har jag lagt till lager på lager med olika mönsterpapper. Jag har rispat kanterna på alla papper för att få lite mer dynamik.

Juletikett2

De sista etiketterna gick mer på löpande band. Jag har skurit olika smala remsor av mönsterpapper. På en tag har jag sedan fäst dessa remsor på diagonalen. Enklast fäster man dem genom att fästa dubbelhäftande tejp på tagen. Sen kan man i lugn och ro sätta dit remsa efter remsa. Även på dessa etiketter har jag använt stämpeln Får endast öppnas på Julafton. De första tre har jag gjort med glitterpapper och mönsterpapper från Echo Park.

Juletiketter3

De sista tre har jag gjort med mönsterpapper från Prima. Här har jag använt Stickles i guld.

Juletiketter4

Detta blir mitt sista inlägg här som gästdesigner. Det har varit väldigt skoj att få skapa av det fina paketet som Anna satte ihop åt mig.

Tack för mig!

/Ziro aka Siri

Materiallista:

Etiketter/Tags 5 x 10 cm

Mönsterpapper – Prima – A Victorian Christmas

Mönsterpapper – Echo Park – Hello Winter

Glitterpapper – American Crafts – Duotone Glitter Cardstock – Silver

Sidenband

Stickles Golden Rod och Silver

EK Success – 1 3/4 Inch Circle Punch

Distress Ink – Aged Mahogany

Hero Arts – Dye Inks – Blackboard

Kommentera

