Ooops..jag glömde visst…

Alla julkorten är äntligen färdiga och för en gångs skull postade i tid. Man har stressat runt på stan efter de sista julklapparna och fått springa en extravända till affären eftersom man så klart glömde köpa saffran. Efter en huggsexa vid kyldisken har man lyckats plocka åt sig den finaste julskinkan och under tiden man slår in klappar och panikstädar bränns pepparkakorna vid i ugnen. Känns det igen? Till sist infinner sig dock någon sorts lugn och allt börjar kännas okej, man är ikapp…tills det där julkortet trillar ner i brevlådan från någon bryllingkusin i Byxelkrok eller en ingift gammelfaster i Gagnef, som man självklart har glömt bort I ÅR IGEN…

Men lugn och fin, ingen panik. Gör ett par nyårskort att ha i beredskap till den eller dem som du får julkort av men inte skickat till själv. Sedan är det bara att posta dem i mellandagarna.

IMG_4296

Jag har använt embossfoldern Fireworks från Darice till båda mina kort. På det första kortet gjorde jag en bakgrund med distresser i olika färger på akvarellpapper innan jag körde det genom min Big shot. Efter det använde jag mörka distresser, Chipped sapphire och Black soot för att skapa natthimlen runt fyrverkerierna. Kunde inte låta bli att gå över fyrverkerierna med clear Wink of Stella.

IMG_4299

Till det andra kortet använde jag svart cardstock. Med min vita Uni-ball signo-penna ritade jag på de upphöjda fyrverkerierna innan jag gick över dem med Wink of Stella i guld och silver.

Ordet Happy kommer från Altenew och new year från Lawn Fawns set Toboggan together. Nu behöver jag inte känna mig alltför stressad om det dyker upp julkort från någon eller några som jag glömt bort utan de får ett sprakande nyårskort. Ha det gott! /Hanna

dt

http://static.inlinkz.com/ppr.js

Kommentera

