Raka linjer

Hej hej!

Idag är jag här med en layout igen. Denna gång med ett ca 45 år gammalt foto. Ja eller själva fotot är inte så gammalt för jag har skannat in det 45 år gamla fotot och skrivit ut det.

DSCN4693

Apropå foton, att få bra foton just nu känns som en riktigt stor utmaning. Mörkt varje lediga stund.  Så jag hoppas ni ursäktar att bildkvalitén inte är den bästa.

När jag var liten hade jag aldrig fint långt hår som kunde flätas eller lockas. Näpp det var min pappa som klippte mig på den tiden och jag har en känsla av att han använde linjal när han gjorde det 😀 Han sa alltid senare, när jag var äldre, att jag har sådan hårkvalité att det inte blir långt helt enkelt.  Och antagligen hade han rätt. Jag har aldrig i mitt liv haft mer än ungefär axellångt hår som längst.

DSCN4695

På denna layout har jag lekt med mina Prima Oil Pastels tillsammans med modelling paste och en mask. Tycker dessa kritor ger en ganska läcker effekt.

Det jag gjort här är att jag dragit sträck på kanten av löven med blå och grön krita och sedan med vatten och pensel ”löst upp” och blandat ihop färgerna

DSCN4696

Med samma färger har jag sedan färgat kanterna på ett av mönsterpapprena. Även den genom att först dra streck längs kanten på pappret och sedan löst ut och blandat ihop färgerna med hjälp av vatten och pensel.

Ha det bäst!

päivi

En reaktion på ”Raka linjer

Kommentera

