CASE

är förkortning för Copy And Steal Everything och betyder precis det! Man härmar helt enkelt någon annans skapelse…  Det var strängeligen förbjudet att härmas under skoltiden men nu är det helt ok att man låter sig inspireras! Vilken tur va för vad vore livet utan inspiration från alla möjliga håll och kanter! Här har jag ”case:at” DT-kollega Gunillas skapelse som jag blev störtförälskad i när jag såg det i butiken, gjord med ett stämpelset från Hero Arts. Huvudfiguren i det här stämpelsetet är en fågel som ni har sett mej använda tidigare. Men se det finns en obetydlig liten blomma och några blad och kottar med i det här stämpelsetet som det kan bli storslaget av…tycker iallafall jag! Tack för inspirationen Gunilla!

2015-11-12 14.2

2015-11-12 14.3

Jag stämplade blomman med distress ink i två lager en ljusare först, tattered rose och sedan aged mahogany eller fired brick. Bladen på samma sätt med shabby shutters och peeled paint. På den andra prövade jag två olika sätt, dels stämplade direkt på akvarellpappret och blötte sedan ner det stämplade och dels färgade jag in stämpeln med distress ink och sprayade sen finfin dusch vatten på stämpeln innan jag stämplade. Det bästa är om man sprayar en bit ifrån och inte direkt på stämpeln. Jag tycker att en minimister passar utmärkt till detta. Blir en läcker akvarelleffekt med den här tekniken!!

2015-11-22 10.4

Titeln är stansad i en privat die men Gunilla använde en liknande som jag länkar till nedan. Jag dubbelembossade ordet christmas i guldpulver så det blev en tredimensionell känsla över det. Gunilla stansade ut ordet i guldpapper. Same same but different! 🙂 Blir du ofta inspirerad av andras alster du oxå?

Härmas på vettja!

karin

Kommentera

