Fem favoriter

De ser kanske inte mycket ut för världen men här är fem saker som jag har väldigt svårt att klara mig utan.

IMG_4343

  • Dubbelhäftande tejp. 9 mm dubbelhäftande tejp använder jag i massor. Jag ser till att alltid ha ett par rullar på lager. Den är billig, räcker i evigheter och är helt otroligt bra. Håller som berget men är lätt att riva av när man ska montera sina kort eller foton på layouter.
  • Sax från Tim Holtz. Den här saxen använder jag mycket. Jag gillar att klippa ut stämpelmotiv och detta är min favoritsax. Eftersom jag klipper mycket är det bra med en sax som har skönt handtag. Den behåller dessutom skärpan trots flitigt användande.
  • Clear Wink of Stella. Det är ALDRIG fel med lite glitter och glamour. Den här pennan ger ett lite lagom skimmer och är ofta pricken över i på många av mina kort. (Ibland händer det att det blobbar ut en stor plump. Försmäkta inte om detta händer utan ta lite vatten på ett hushållspapper och lägg det försiktigt mot plumpen så sugs det mesta upp. Sedan kan man försiktigt gå över med en fuktad tops, innan man går vidare till nästa produkt på min lista.)
  • Uni-ball Signo broad white. Den bästa vita pennan. Täcker små misstag som Wink of Stella-plumpar…, om man råkat hamna utanför linjerna när man färglägger stämpelmotiv och för att skapa högdagrar, alltså att det ser ut som att det blänker.
  • EK Success powder tool applicator. Denna är ett måste för mig när jag ska embossa stämpelmotiv för att slippa få pulver överallt. Borsta med denna över pappret innan du stämplar med din Versamark-dyna (eller annan stämpeldyna) så fastnar pulvret bara där det ska. Dessutom verkar den aldrig ta slut.

Återigen ska jag be att få önska en riktigt god jul. Ha det gott! /Hanna

dt

http://static.inlinkz.com/ppr.js

Kommentera

