Nu är glada julen slut slut slut…

Nä, det är den verkligen inte. Den har ju faktiskt inte ens börjat på riktigt, men julkortstillverkningen är över och jag vill inte se åt en julstämpel på sisådär tio månader. Det är härligt att få tid till att göra lite andra, ”vanliga” kort igen. Det har väl knappast undgått någon att vi är flera i designteamet som är vansinnigt förtjusta i stämplarna från Altenew. Idag visar jag två kort med stämplar från just det märket.

IMG_4342

På det första har jag använt rosor från seten ”Vintage roses” och Vintage flowers”. Jag ritade upp en oval med en die som mall och suddade vartefter jag stämplade. Dien är privat men Lawn Fawn har kanonfina ovala stitched dies. Thanks kommer från just Lawn Fawn och är tillpiffat med lite clear Wink of Stella. Lite bling fick det bli också i form av pärlor från Bo Bunny.

IMG_4339

På det andra kortet har jag använt stämplar från mitt absoluta favoritset, ”Persian motifs”. Jag embossade med Rangers läckra embosspulver Liquid platinum på akvarellpapper och sedan har jag färglagt med akvareller. Hugs är en die från Lawn Fawn och även på detta kort har jag använt clear Wink of Stella för att det ska skimra lite. Rhinestones från Bo Bunny eftersom jag har så förpillrat svårt att låta bli bling på mina kort.

Hoppas nu att ni får en riktigt god jul. Ha det gott! /Hanna

dt

http://static.inlinkz.com/ppr.js

Kommentera

