Snön faller…

Nu är ju glada julen slut slut slut men de här diesen som ni sett mej använda tidigare till julkort passar utmärkt till annat än just julkort. Här kommer ytterligare kort med vintertema!2015-11-29 11.3

Jag är som jag sagt inte alltid så planerad när jag skapar så var det det här gången… Jag hade vid ett tidigare tillfälle stått med en massa glittersnow-snowflake tinsel pasta över som ju inte bara är att kasta bort… Då blev det till att kleta ut det på annat papper som inte hade hunnit bli infärgade eller utstansade i rätt format… När snöflingorna sedan hade torkat sprayade jag Color Bloom över hela pappret så snöflingorna blev både blåa och sedan platta i cuttlebugen när jag stansade ut med mina stitched rectangles. Jag var väldigt tveksam länge om jag verkligen gillade hur det blev men kämpade på. Försökte mej på att förbättra det hela med Hero Arts Unicorn genom redan använda snöflingestencil men… Det var först när jag använde unicorndynan på en stjärnhimmelstämpel som jag blev nöjd med bakgrunden! Jag fortsatte mitt experimenterande med kyrkdien från Marianne Design och färglade tom en pingvin! Det gäller att vidga sina vyer!

2015-11-29 11.2

Hur vidgar du dina skaparvyer?

karin

Kommentera

