Clean and simple mixed media

Hej!

Idag visar jag ett rätt enkelt och stilrent kort med lite inslag av mixed media produkter.

DSCN4971

Till det här kortet har jag använt mig av Primas Paintables. De är akvarellpapper med svarta tryck och vita ”resist” tryck. Perfekta när man behöver mönsterpapper men inte har rätt färg hemma, med dessa får du mönsterpapper i just den färg du vill.

Själv har jag använt mig av Primas Oil pastells till att färga dessa papper. Jag gjorde det med samma teknik som jag visade här i bloggen för  två veckor sedan. Det inlägget hittar du här. Det går givetvis lika bra med t ex vattenfärger.

Löven har jag skurit ut med min Silhoutte.

Ha en toppen dag!

päivi

2 reaktioner på ”Clean and simple mixed media

Kommentera

