3 x Clean And Simple kort

Hej hopp!

Idag visar jag några kort, närmare bestämt 3 st kort i en rätt Clean and Simple stil. På alla tre korten har jag på ett eller annat sätt använt mig av stenciler.

DSCN5086

Först ut ett kort som jag använt mig av färdig kort bas och som jag stämplat bakgrunden med en Hero Arts bakgrundsstämpel. Tjejsiluetten har jag skurit ut med min Silhouette. Blommorna är stämplar från Altenew.

DSCN5079

På det här kortet har jag använt mig av en TCW stencil tillsammans med modelling paste.

DSCN5084

På detta kort har jag använt mig av stencil, modelling paste och Distress spray. Hur jag använt dem är inte min egen idé utan jag stötte på den när jag på YouTube sökte på Distress spray. Nu kommer jag inte ihåg vad tjejen heter som gjort inlägget men det var ett inlägg med olika sätt att använda sig av distress spray.

DSCN5072

Jag visar lite snabbt hur hon gjorde genom att ha fotat när jag gjorde samma sak. Man börjar med att använda stencil och lägga på modellingpaste.

DSCN5073

Innan man tar bort stencilen sprayar man med t ex Distress Spray.

DSCN5081

Här har spray och pasten torkat men som ni ser så har inte sprayen spridit ut sig under stencilen.

DSCN5085

Och på det sista CAS kortet har jag använt mig av stencil i bakgrunden på kortbasen, de blå prickarna.

Hoppas även ni idag får lite inspiration att använda stenciler🙂

Trevlig helg!

pc3a4ivi

Kommentera

