Splashar

Jag bara älskar att splasha runt med färg på mina layout bakgrunder. Det är ju så roligt och kan bara inte bli fel.

Idag tänkte jag visa några produkter som man kan använda när man vill splasha runt lite.🙂

dscn5341

Sprayer är perfekta färger att stänka runt med. Antingen doppa ner en pensel i flaskan eller använd själva ”slangen” som finns med i flaskan.

dscn5344

Ljuvliga akvarell aktiga splashar få man genom att doppa en Primas Oil Pastel och en pensel i vatten och plocka upp färg från kritan.

dscn5345

Vill man vara mer säker på vart splasharna hamnar, ja då är Tim Holtz stencil perfekt. Just den här stencilen jag använt finns inte i butiken nu men det finns en annan som är ännu bättre. Nämligen den här:

20478733-origpic-091cdc

dscn5346

Akrylfärger går också hur bra som helst att använda till splashar. Man kan med fördel blanda dem med lite vatten för att lättare få splasharna. Även här har jag använt mig av en pensel.

Klicka på länkarna ner till och hitta dina färger i butiken🙂

Ha det bäst!

pc3a4ivi

Kommentera

