CAS julkort med Silhouetten

Har du kommit igång med julkorten?

Idag tänkte jag visa 3 st Clean and Simple julkort som är gjorda med hjälp av en Silhouette.

dscn5411

Det finns massor av olika motiv man kan både köpa och ladda ner gratis. Själv har jag hittills bara köpt från Silhouette Store. Ett motiv kostar under 10 kr och en font under 30 kr.

dscn5409

Jag skriver ofta ut mina rubriker till mina layouter med min Silhouette och allt oftare även en hälsning till korten.

Stjärnan, snöflickan och God Jul är allt skuret med ”Sillen” på vanlig vit cardstock. Själv tycker jag Bazzills cardstock är överlägset bäst till detta. Den sparar betydligt mer på skärkniven än vad andra cardstock gör.

dscn5412

Har inte så många Stickles och just den jag velat ha till mina kort idag har jag givetvis lyckas gömma på ett väldigt säkert ställe🙂 Så det fick bli lite Prima Micro beads på korten istället. Inte lika snyggt men.. nåja, det är försent nu🙂

dscn5418

Förrutom cardstock så har jag använt mig av papper från KaiserCraft – Frosen kollektionen och Echo Park I love Christmas kollektion.

I butiken hittar du Silhouette Cameo och har du redan en Cameo så hittar du tillbehör som nya skärknivar och skärmatta.

Ha det bäst!

pc3a4ivi.jpg

Kommentera

