Silhouette Cameo – årets julklapp?

Oj vad det är svårt att fota den här årstiden. Färgerna blev ju helt olika på dessa två foton även om det är samma kort och bakgrund….

Nåja till saken. Tidigare idag visade jag några CAS julkort gjorda med bland annat en Silhouette.Nu visar jag ett till CAS kort som jag slängt ihop.

Silhouette Cameo är alltså en elektronisk skärmaskin, kan man väl kalla den. Du kan göra själv, köpa eller ladda ner gratis massor med olika filer och tusen och åter tusen tals motiv som du sedan på ett enkelt sätt skär ut med en Cameon.

Själv har jag hittills bara köpt motiv från Silhouette store. Enkelt och snabbt sätt. Motiven kostar där strax under 10 kr. När du köper dem så laddas de ner direkt i ditt Silhouette bibliotek på din dator och du kan börja att skära ut dem på en gång.

14295018-origpic-f00f75

dscn5405

Ett enkelt och snabbgjort kort med motiv och text utskuret med ”Sillen”. Enda som tog tid här var att låta färgen torka🙂

dscn5406

Själv älskar jag min ”Sill”🙂 och använder den praktiskt taget på alla mina alster.

Går du i tankarna att köpa en Silhouette Cameo? Kanske skulle det vara den perfekt julklappen till dig själv? Du hittar den naturligtvis i Pysslotekets butik. Det är en beställningsvara men Pysslotekets leverantör är snabb så det tar inte många dagar innan den är din🙂

Och har du en Cameo redan? Ja då hittar du naturligtvis både ny skärblad och skärmatta i butiken. Bara klicka på länkarna nertill.

Ha det bäst!

pc3a4ivi

Kommentera

