Primas Micro Beads

Torsdag och min dag att blogga. Vet inte om någon märkt men jag har bytt bloggdag 🙂 Men för att inte ställa till det för mycket i min hjärna har jag bytt från fredagar till torsdagar 🙂

Idag tänkte jag visa er två kort jag gjort på vilka jag använt mig av Primas Micro Beads på det mest enklaste sätt som de går att använda.

dscn5526

På mitt första kort har jag använt mig av blommor från Prima och limmat på med svarta micro beads. Enkelt och rätt snyggt tycker jag. Bara på med en lagom stor limklimp, strö på pärlor, skaka bort överflödiga, låt torka -> färdig blomma.

Svarta papper på själva kortet är Primas och så även vimpeln med For you texten, den kommer med blommorna. Bakgrundspappret jag använt när jag fotade kortet är papper från Echo Park. Bladen har jag skurit ut med en Silhouette.

dscn5528

Och en lite närmare blick på blomman.

dscn5531

På nästa kort har jag använt mig av pärlorna på liknande sätt. Lagt på lim lite här och var inne i cirklarna, strött över med pärlor, skakat av överflödiga och låtit torka.

Här har jag använt mig av färdiga kortstommar, bakgrunden på kortet har jag gjort med en stencil och modeling paste. Blommor och blad är Altenew stämplar som jag stämplat upp med deras stämpeldynor.  Papper i bakgrunden när jag fotat kortet är papper från Echo Park. Cirklarna har jag skurit ut med en Silhouette.

dscn5529

Ha det bäst!

pc3a4ivi

En reaktion på ”Primas Micro Beads

Kommentarer inaktiverade.