Mangla, kavla eller stämpla

Nu har hon blivit helt tokig kanske ni tänker när ni ser rubriken 😀 Nädå, inte än 😉

Embossingfoldrar är temat nu denna och nästa vecka och jag tänkte bjuda på lite inspiration till dig som är sugen på att prova på embossingfoldrar men inte ännu har köpt en BigShot eller Cuttlebug.

Mangla, kavla eller stämpla. Många foton blir det idag.

dscn5510

En kavel finns i ganska många hushåll och kan användas för embossing genom att ”kavla” och trycka rätt hårt.

dscn5513

Vill du ha ett lite hårdare tryck och har en mangel hemma, ja då är det bara att mangla 🙂 Nåja, jag kan inte rekommendera att du manglar rakt av men du kan trycka ner ”rullen” och flytta själv på embossingfoldern.

dscn5516

Och här resultatet av embossing med mangel.

dscn5547

Man kan givetvis göra annat med embossingfoldrar också, som t ex stämpla.

dscn5549

Sätt färg med stämpeldyna på foldern på önskad sida och tryck ihop.

dscn5511

Den lite glansiga ytan på mitt papper, som ni ser i mangel exemplet, har jag fått genom att först färga pappret med distress ink och blending tool, seda på med lite perfect pearls som jag med penseln först penslar över hela pappret och sedan även gnuggar in med fingrarna.

dscn5543

Och så till de färdiga korten.

dscn5542

Grattis texten har jag skurit ut med en Silhouette.

dscn5544

Texten är från egna gömmor.

dscn5545

De här små blommorna är söta blommor från Prima.

Ha det bäst!

pc3a4ivi

Kommentera

