Kantstans som stans

Som ni säkert redan sett så har är temat dessa två temaveckor stansar. Martha Stewart stansar närmare bestämt.

Att använda ”kantstans som stans” är ingen nyhet men ibland kan man glömma bort hur användbara de kan vara.

DSCN5576

För att vara lite tydligare med vad jag menar är att en en hel del kantstansar har en figur som är lätt att klippa bort och istället för kant blir det en egen figur.

DSCN5577

Dagens layout är gjord med helt fantastiska papper från BoBonnys kollektion Life in colors. Just bakgrundspappret är redan slut men det finns flera urläckra kvar från den kollektionen. Så fort in i butiken nu 🙂

Blommorna är Prima, flera år gamla från mina gömmor men det finns liknande urläckra blommor i butiken. De här små blommorna är så otroligt användbara tycker jag.

DSCN5578

Lite närbilder på layouten. Här har jag använt mig av Tim Holtz stencil tillsammans med modeling paste.

DSCN5580

Även på tagen har jag använt mig av en Tim Holtz stencil, Lace.

DSCN5581

Och här resultatet av att ha stansat ut med kantstans och sedan klippt ut så jag får dessa chevronpilar.

I butiken hittar ni givetvis massor med roliga stansar. Så hoppa vidare dit och gör fynd 🙂

Och ni kommer väl ihåg att se till att anmäla er för nyhetsbrev?

Ha det bäst!

pc3a4ivi

Kommentera

