En bra skärmaskin

Jag klarar mig inte utan min Fiskars skärmaskin. Jag uppgraderade till Fiskars surecut plus för ett tag sedan och jag ångrar mig inte.

86411553-origpic-67d23a

Man klarar sig fint på den ”gamla” modellen, men har man väl provat denna tror jag inte man vill byta tillbaka. Det är lättare att skära rakt och man slipper den lilla ståltråden som kunde haka upp sig då och då. När folk frågar vad de behöver köpa ifall de ska börja med papperspyssel brukar mitt första svar vara en bra skärmaskin. Visst, det kostar några kronor, men är en bra investering då man skär myyycket papper och vill att den biten ska gå smidigt. Så jag rekommenderar varmt denna goding. Ha det gott! /Hanna

dt1

7 reaktioner på ”En bra skärmaskin

  1. Hur tycker du den funkar när det gäller att se var man skär? Vajern hjälper ju till lite så man ser var snittet i pappret hamnar. Hur funkar din nya där? 🙂

  2. Jag har länge behövt byta, nu kanske det blir av då när någon har provat fram en bra, jag läste på andra Fiskars, där det pratas om en wire, vad är det istället på denna, Ser att Camilla har samma fundering

  3. Skärbladet löper exakt utmed metallarmen, så man skär där pappret slutar synas så att säga. Det var lite ovant till en början att inte se på båda sidorna om snittet, men jag föredrar helt klart denna.

    • Hmm… låter ju faktiskt som att det blir lättare att skära t.ex. smala remsor med stämplad text på o.s.v. Måste ju vara lättare att se bredden på remsan t.ex. Tack för svar! 🙂

    • Jag vet inte hur många ark den tar, men jag skär tjock cardstock utan problem. Har skurit chipboard med den men den skar inte helt igenom utan jag fick bryta av det sista. Fotopapper är inga problem alls. Jag upplever att skärbladen blir slöare snabbare när jag skär i annat än vanlig cardstock så jag använder två olika skärblad, ett till cardstock och ett till chipboard och annat.

Kommentera

