Enkelt med TH:s stenciler

Idag visar jag tre väldigt enkla och snabbt gjorda kort där ”huvudingrediensen” är stenciler. Jag älskar stenciler och använder de oftast på det mest enklaste sättet, tillsammans med Distresser.

DSCN5864

Till första kortet ja visar har jag använt mig av en Tim Holtz stencil, Blocks, tillsammans med Distress Oxide – Faded Jeans. I butiken finns flera olika häften med Tim Holtz wordstickers som är så användbara på kort. Här har jag satt den på en bit cardstock och klippt ut och fäst med 3d kuddar för att få lite distans.

Kortstommer är Bazzills vita cardstock. Ofta använder jag färdiga kort och kuvert men den här gången ville jag ha lite struktur på kortet och då är ju Bazzills canvas ett bra alternativ.

Tycker du att Distress Oxide vill lossna lite när den torkat? Testa spraya lite hårspray, om du har det hemma, kan fungera. För mig gjorde det i alla fall för att ”fästa” färgen. 🙂

DSCN5865

Även till detta kort har jag använt mig av en Tim Holts stencil – Roses. Denna gång tillsammans med Altenew stämpeldynor. Texten Happy Birthday har jag skurit ut med en Silhoutte. Även här är kortstommen Bazzills cardstock.

DSCN5866

Och med risk att jag upprepar mig så även tilll detta kort har jag använt mig av en TH stencil tillsammans med Distress Oxide. Stämpeln ”Hjärtliga gratulationer” hittade jag i mina gömmor.

Att använda stenciler till kort är verkligen att rekommendera då när man vill göra snabbt och enkelt ett kort.

Ha det bäst!

pc3a4ivi

Kommentera

