Matchande paket och kort

I september fyllde min bror år och då gjorde jag detta kort och paket till honom:

Anders38_Pysslo01

Anders38_Pysslo02
Anders38_HW04

Anders38_HW03

 

Jag lekte med cardstock, en stencil, distress ink pads och en massa roliga stickers från Simple Stories – tänk så kul man kan  ha med lite papper och färg, eller hur? Jag kan ibland tycka att det är lite knepigt att få stencilen att ligga still när man applicerar färgen, men då är mitt tips att aningen använda spraylim med post-it-funktion (finns hos kontorsaffärer) eller använda washitejp för att fästa stencilen.  Washitejp är ju även praktiskt när du vill göra fina paket (använd som vanlig, men lite mer dekorativ tejp), eller som dekoration på kort och LOs. Användbar och kul produkt tycker jag.

Paketet blev kanske inte lika piffigt som Annas fina paket blir – kanske borde jag gå en paketinslagninsgskurs hos henne på Pyssloteket? 🙂 Ni vet väl att Anna har massor med fina papper och snören att slå in paket med inne i butiken? Perfekt när man vill piffa till presenterna lite extra! 😀

Ha det gott och pyssla lugnt!
/ Jeanette – Tettiz