Osmart webbshop

Webbshoppen är ju ganska korkad…
Den vet ju inte ifall det du beställer är skrymmande, ifall det ska packas i kartong eller i ett bubbelkuvert. Så den räknar med att alla order som kommer in är skrymmande och ska packas i kartong.
Sedan kommer människan, dvs jag, och styr om så det blir rätt. 😉

webshopvårmobil
Jag vill ju att allt ska komma fram så säkert som möjligt, men också så billigt som möjligt.
Så om du väljer att din order ska skickas med DHL eller Postnords tjänst Skicka Lätt, då är det de priserna som står som gäller. Det här är spårbara tjänster, du får ett spårningsnummer i ditt leveransmail så du kan följa ditt paket. I de här tjänsterna ingår skrymmande.

package-24546_960_720
Väljer du ”vanliga” Postnord skickas ditt paket som ett vanligt brev, så beställer du tex två stämpelset kan de skickas i ett bubbelkuvert istället för en kartong och då justerar jag ner frakten.
Det kan jag göra oavsett betalsätt. Så du kan betala hur du vill, jag kan ändå rätta till din fraktkostnad om det behövs.
Nu har ju Postnord gjort frimärksprodukter (dvs frimärken och Skicka Lätt) momsfria. Det betyder att priset för dej som kund har minskat.
Jag har däremot inte justerat mina frakttariffer ännu.
Min webbshop har inte stöd ännu för att göra Postnords frakt momsfri, de håller på att jobba med detta. Jag justerar frakten till korrekt fraktkostnad, eftersom jag behöver göra den raden momsfri manuellt i mitt affärssystem så väntar jag på att webbshoppen ska bli klar med sitt arbete sedan kommer jag att justera frakttarifferna.

På lördag har vi ett vårjippo i butiken. Se till att komma förbi för att ta del av superbra erbjudande, kan du inte komma till butiken så kan du prenumerera på nyhetsbrevet så får du en kod som gäller under butikens öppettider, dvs 12 till 16, med samma erbjudande som är i butiken.

Vill du bli utmanad och inspirerad så är du med i tävlingen som vi har. Här hittar du all info om den!

Välkommen till Pyssloteket!

annaM