Semesterpyssel

Minns ni det här inlägget ? Jag tipsade om hur man kan fixa sig ett litet kit om man vill färglägga med vattenfärger under semester på annan ort utan att släpa med sig halva pysselrummet! Så här ser resultatet ut efter min Göteborgsvecka på handbollscup.

resized_2016-08-04 10.34.35

resized_2016-08-04 10.34.23

resized_2016-08-04 10.34.48

resized_2016-08-04 10.34.59

Trevligt tidsfördriv på kvällarna i lägenheten jag lånade medan sonen sov med laget i skolsal! Det funkade bra med färgen på laminerad plast förutom i ett par fall då färgen flagade av plasten. Nästa gång jag gör detta kommer jag nog att sandpappra lite lätt på det laminerade så att det blir en uppruggad yta. Men som sagt det var bara två av ca 30 färger som lossnade från arken. De här kommer jag antagligen göra kort av framöver, några har redan blivit det och har givits bort faktiskt!

Och ja, jag fortsätter träna på att färglägga och leka med vattenfärger, än har jag massor att lära men ack så kul det är! Här har jag jobbat med pensel och vatten, längre fram kommer jag visa alster då jag enbart jobbat med vattenpensel!

karin3

2 reaktioner på ”Semesterpyssel

Kommentarer är stängda.