Mera jul

Julen är här, julen är här…

Ja nästan i alla fall. Den är i alla fall så pass nära att det är en hel del jul i bloggen just nu. Så även från mig.

Idag visar jag 4 blåa julkort, jag älskar ju blått om ni inte reda vet det 🙂 Plus ett minitips ”att tänka på” vid användning av t ex  Silhouette Cameo.

dscn5437

Till mina 3 översta julkort har jag använt mig av KaiserCrafts kollektion Frosted. En ljuuuuuvlig kollektion med flera blåa papper.

dscn5448

Dekorationerna på korten har jag skurit ut med ”Sillen”. Silvertråden på detta kort är från egna gömmor.

dscn5446

Denna ”julgranskula” har jag gjort genom att klippa ut en cirkel i cardstock, lagt på mycket lim på den och strött över Primas micro beads. Till sist har jag ännu penslat med lim för att veta att dessa små kulor sitter på plats.

dscn5436

Till sist ett enkelt kort gjort med hjälp av vit cardstock, distresser och ”Sillen”.

Och nu till mitt minitips till nybörjare med Silhouetten: Tänkt på att ha nere hastigheten när du skär ut mer detaljerade figurer eller figurer som ovan som har smalare partier. Jag gjorde det misstaget i början att jag inte sänkte ner hastigheten och kunde inte förstå varför det blev så fult när jag skar ut. Ett annat tips är att alltid använda Bazzills cardstock när man skär ut i cardstock, överlägset bäst av de jag provat. Å andra sidan har jag väl inte provat så där jättemånga olika sorter 🙂 Men Bazzills är utmärkt!

Ha det bäst!

ps… glöm inte att börja prenumerera på nyhetsbrev, om du inte redan gör det. Klicka här och scrolla ner.

pc3a4ivi