Ny header

Hej, nu är jag här som gästdesigner efter att ha vunnit den ärofyllda titeln Queen Pysselnödig i den roliga cybercropen här. Under två månader, på fredagar, kommer jag att lägga in lite olika ”pyssel” efter bästa förmåga som ni får ha överseende med. Nu i början känns den största utmaningen att bli bekant med bloggen och göra inläggen. I vilket fall så är det ju nytt år om nu någon har missat det. På min egen blogg byter jag header efter årstid, vilket nog är en yrkesskada (hjälpmedel, anpassningar), men jag tycker själv det är rätt kul. Om ni nu inte tycker det är en god idé så kanske det ändå känns aktuellt att göra en ny header. Därför visar jag två, först en vinterheader.

dsc_1227

Jag har använt en cardstock från Bazzill, finns massor i butiken. Jag skär i måtten 30×12, alltså ungefär en halv cardstock. Här har jag använt mönsterpapper från KaiserCraft, en fin kollektion som heter Ooh la la. Jag har klippt ut kortet från ett papper och stansat ut en tag från ett annat, själva bakgrunden har stänkt med Distress spray och stämplat ett hjorthuvud från mitt förråd. På tagen har jag stämplat texten och embossat. Små bokstavsstickers, årtalet är foamstickers från American Crafts. Utstansade snökristaller och de små är ett band från mitt förråd. Sytråd bakom, vilket jag ofta använder så det kommer garanterat att återkomma. Fina strasspärlor från Bo Bunny som finns i butiken samt lite stjärnor och en brad från mitt förråd.

dsc_1223

Puh, vilken lång beskrivning, hoppas ni inte redan gett upp för här kommer nästa header som ju kan användas hela året. Den kan du göra lite personlig, har du inte en egen blogg kan du använda den på t ex Facebook som omslagsfoto.

dsc_1219

Här har jag använt ett kraftigt akvarellpapper som jag målat på med akvarellfärger. På det har jag använt en fin stencil från Tim Holtz med vit pasta och minidoilies från Doodlebug som finns i butiken. En utriven textbit från en bok också blommor från Prima, de där små är så fina med lite lyster, sådana där du måste ha tror jag om du är en blomscrappare. Den stora texten är samma foamstickers som ovanstående och fjärilarna är en die från Memorybox.

dsc_1218

Nu hoppas jag ni orkat er igenom hela inlägget och studerar alla fina varor från butiken här nedan som jag har använt.

Vi ses nästa fredag! Ha det gott så länge och följ de andra tjejernas inlägg.

christel-gast-dt

8 reaktioner på ”Ny header

  1. Ohhh!! Christel så härligt och inspirerande!!! Och så roligt det ska bli att få följa dig här!! Du har gjort så fina alster här som alltid! Jag behöver verkligen göra en ny header men har inte haft inspiration alls för det. Kanske blir av nu 😘 Kram Anna 💚

  2. Varmt välkommen! Det ska bli så kul att se vad du skapar och snart har du kläm på bloggen 🙂 Det ser ut att ha gått utmärkt! Vilka härliga headers du gjort! Så personligt och fint du får det i din blogg! Kram!

Kommentarer är stängda.