Terapi med Primas Oil Pastels

Det finns dekaler och annat med typ texten: Scrapbooking är billigare än terapi. Det vet jag inte att säga så mycket om men mycket roligare är det i alla fall 🙂

Idag blir det ett inlägg med ganska många bilder. Jag har lekt med Primas Oil Pastels, vatten, masker, stämpel m m på några tags.

DSCN4814

Att bara skapa rätt planlöst tycker jag är så otroligt avkopplande och dessa Oil Pastels är verkligen rätt produkt till just avkopplande ”klet och kladd”.

DSCN4807

Jag började med att grunda alla tagsen med tunt lager med gesso. Nästa jag gjorde var att sätta färg på kanterna och med vatten och pensel sprida ut över tagen. Detta kan man göra några gånger till man får önskad färg.

DSCN4817

Mask tillsammans med Modelling paste för att ge lite struktur, när modelling pasten torkat fick även den lite färg på sig som jag suddat ut med vatten och pensel.

DSCN4818

Lite Primas Micro Beads på bladen och blommorna ger en trevlig effekt.

DSCN4815

På nästa tag har jag använt mig av en stämpel. Text och kugghjul har jag skurit ut med min Silhoutte.

DSCN4811

Jag la på lite färg på en clearstamp och duttade på med lite lite vatten med en pensel för att ”mjuka upp” färger lite innan jag stämpade lite lagom slarvigt på tagen.

DSCN4820

Till den här tagen har jag blandat lite färg ”hyvlat” från en krita tillsammans med vatten och gesso och efter att jag färgat in kanterna  la jag på denna gesso-färgblandning.

DSCN4819

Och till sist en riktigt enkel tag.

Hoppas att även du inspirerats att prova på dessa härliga kritor 🙂

Ha det bäst!

päivi

En reaktion på ”Terapi med Primas Oil Pastels

Kommentarer är stängda.