Bara för att…..

… jag har fler kort på lager än jag kommer hinna blogga innan jul så får ni ett extrainlägg från mig idag 🙂

Till det första har jag använt mig av en stencil från Tim Holtz som heter ”Woodland”. Den är så klurig så att den har en gran som man använder i botten och sen ett lager som man lägger ovanpå, antingen om man vill göra i olika nyanser eller, som jag gjort här, med embossingpulver som snö. Men om sanningen ska fram så försökte jag använda en vit dyna men det gick inte så bra och jag försökte rädda det hela med att strö över embossingpulver. Det gick ju så där 😉 Kanterna/bakgrunden har jag färgat in med distress ink och så sen avslutade jag med att skvätta över vit Dylusions som snö. Texten som är stämplad och embossad på vellum kommer från ett Lawn fawn-set från ifjol, ”Snowy backdrops”.

20161120_161833

Mitt andra kort är lite knalligare i färgerna. Här har jag färgat in en bit cardstock med ett gäng olika distress ink som jag sen stansat ut med Lawn fawns ”String of lights” och blingat till med Wink of stella. Fästena och själva snöret har jag stansat i glittercardstock – självklart med Stick-it på baksidan för att kunna fästa det utan att få limkladd överallt. Texten kommer också från Lawn fawn, ”Merry messages”.

20161030_164725

Tack för idag! / Babsan

gunilla2

https://static.inlinkz.com/ppr.js