Nytt från Altenew

Altenew har ju en gräsligt ful ovana att göra nya releaser nu och då. Tyvärr så släpper de ju stämplar i en hel massa olika stilar så man kan ju aldrig känna att ens Altenewsamling är komplett. Dryyyygt…. men roligt också så klart.

Min favorit från det senaste släppet var ”Simple flowers”, ett mycket mera grafiskt blomset än vad de tidigare designat. Jag tror att det är ett sånt där set som man antingen älskar eller hatar. Eller så blir man som DT-Hanna – omvänd 😉

Till det första kortet så började jag med att stämpla min text och sen maska över den med en smal remsa masking paper. Sen stämplade jag blommor, stjälkar och blad med Altenewdynor från seten Rose petal och Coffee break. När clearstamps är nya så kan det ju vara lite svårt att få till bra tryck innan stämpeln blivt lite ”ingrodd” men MISTI:n är det inget problem längre – jag bara stämplar och stämplar på exakt samma ställe tills jag är nöjd. Som ni ser har jag lite kompletterande färger på några av blommorna och bladen. Det har jag också åstadkommit med MISTI:n. Så länge stämpeln sitter kvar på den så kan man ju stämpla om i olika kulörer hur många gånger som helst. Avslutade med lite glossy accents här och där.

20161113_231159

Samma set och dynor har jag använt här. Jag har bara kompletterat med brunaktigt embossingpulver på texten, prickarna och kanterna.

20161113_231125

Just nu är det här setet slut i butiken men känner jag Anna rätt så kommer det snart in fler.

Och du! Du har väl varken missat Black Friday-kategorin i webshoppen (fina fynd!) eller Cyber croppen som pågår i Pysslotekets Facebookgrupp? Ta chansen att bli Queen of the crop eller som vi kallar det – Queen Pysselnödig 🙂 Just idag kan det vara så att en liten bonustävling dyker upp för de som är på alerten….

Trevlig helg & 1:a advent och tack för titten! / Babasan

gunilla2

https://static.inlinkz.com/ppr.js

En reaktion på ”Nytt från Altenew

Kommentarer är stängda.